خبرنگاران 40 درصد دانش آموزان استان بوشهر وزن غیر طبیعی دارند

به گزارش یزد بلاگ، بوشهر- خبرنگاران- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اطلاعات ثبت شده 98 درصد از دانش آموزان این استان در اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی (کوچ) نشان می دهد 40 درصد آنان دارای وزن غیر طبیعی هستند.

خبرنگاران 40 درصد دانش آموزان استان بوشهر وزن غیر طبیعی دارند

اسد حصیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: این طرح با سنجش اولیه شاخص توده بدنی از هفته تربیت بدنی شروع شده و تا به امروز مشخصات قد و وزن بیش از 218 هزار دانش آموز این استان، در سامانه سناد به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: طرح کوچ، یکی از طرح های تحولی وزارت آموزش و پرورش است که متناسب با آن چاقی و لاغری دانش آموزان کنترل می گردد.

حصیری با اشاره به اینکه کم تحرکی، تغذیه نامناسب و استفاده از غذاهای پرکالری از عوامل اضافه وزن در بچه ها و نوجوانان است، بیان نمود: با شیوع ویروس کرونا و ارائه آموزش های غیر حضوری در خانه، کم تحرکی و اضافه وزن دانش آموزان به طور ناخواسته افزایش یافته است.

وی بیان نمود: با توجه به ارائه آموزش ها به صورت غیر حضوری، از خانواده ها درخواست می گردد، تا زمان معین شده مشخصات قد و وزن دانش آموزان را به وسیله پیامک، در اختیار مدیر مدرسه قرار دهند.

حصیری اضافه نمود: استان بوشهر ششمین استان پیروز کشور در پایش دانش آموزان در طرح ملی کوچ به شمار می رود.

وی اظهار کرد: بر اساس آنالیز های اجرا شده 30 درصد از دانش آموزان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، این در حالی است که در گذشته این آمار در کشور 21 درصد بود و این بیانگر افزایش جمعیت دانش آموزان چاق و با وزن غیر طبیعی است.

حصیری یادآور شد: آنالیز های به عمل آمده به وسیله سامانه کوچ نشان می دهد 60 درصد دانش آموزان استان بوشهر دارای وزن طبیعی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین این استان در رتبه بندی اجرا شده در این زمینه صندلی 29 کشور را دارد و بیانگر این مساله است که دانش آموزان این استان از نظر وزن طبیعی شرایط خوبی ندارند.

وی بیان نمود: علاوه براین آنالیز ها نشان می دهد 21 درصد دانش آموزان استان بوشهر دارای اضافه وزن هستند و در این بخش نیز رتبه 13 کشور را دارا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین 4درصد دانش آموزان این استان لاغر و در این بخش در صندلی 14 کشوری واقع شده است.

حصیری اضافه نمود: براساس اطلاعات به دست آمده از طرح کوچ 2.14 درصد دانش آموزان استان خیلی لاغر هستند و استان بوشهر در رتبه هفتم کشور قرار گرفته است که در این بخش استان صندلی مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش چاقی نیز 12 درصد دانش آموزان استان بوشهر چاق هستند و این استان جزو 6 استان چاق کشور به حساب می آید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه سرانه ورزشی این استان در کشور اول است، گفت: سرانه ورزشی استان بوشهر 423 هزار مترمربع است که از میانگین کشوری 326هزار مترمربع بیشتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3287

به "خبرنگاران 40 درصد دانش آموزان استان بوشهر وزن غیر طبیعی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 درصد دانش آموزان استان بوشهر وزن غیر طبیعی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید