خبرنگاران گذر از پیک کرونا با قطع ارتباطات اجتماعی امکانپذیر است

به گزارش یزد بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای گذر امن و بی خطر از پیک اصلی بیماری کرونا، باید ارتباطات اجتماعی قطع گردد.

خبرنگاران گذر از پیک کرونا با قطع ارتباطات اجتماعی امکانپذیر است

محمدصادق معتمدیان روز آدینه در ملاقات نوروزی با فرماندار ویژه و مدیران شهرستان طبس افزود: بنا به اطلاعات وزارت بهداشت، پیک اصلی شیوع کرونا تا 15 فروردین است که اگر مردم را مجاب کنیم در خانه بمانند و ارتباطات اجتماعی را قطع نمایند، می توانیم این مرحله را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی که در نخستین روز سال نو به منظور کنترل شرایط موجود، ارزیابی اقدامات ستاد کرونا، نحوه کنترل مبادی ورودی و خروجی و نظارت بر فرایند خدمات دهی به بیماران در مراکز درمانی طبس به این شهرستان سفر نموده بود، در تشریح اقدامات استان در زمینه مهار بیماری کرونا گفت: مهمترین اقدام ستاد، کوشش برای تأمین اقلام بهداشتی مورد احتیاج استان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رایزنی با فراورینمایندگان داخل و خارج کشور برای تهیه ماسک، مواد ضد عفونی نماینده و دستکش مورد احتیاج استان، حمایت از واحدهای فراوریی مرتبط در استان به منظور تهیه مواد ضد عفونی نماینده و فعال کردن چندین کارگاه فراوری ماسک از اهم این اقدامات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه چندین عامل در گذر از این بحران تاثیرگذارند گفت: ادامه همکاری ها و هم افزایی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و همچنین تقویت روحیه کادر درمانی، پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مقابله با بیماری ایستاده اند از عوامل بسیار مؤثر در گذر از بحران موجود هستند.

معتمدیان افزود: حفظ آرامش مردم و در عین حال ایجاد این دغدغه که همراهی آنها با در خانه ماندن و محدود کردن ارتباطات اجتماعی در مهار بیماری موثر است، اهمیت بسیار بسزایی در مدیریت شرایط موجود دارد.

وی با اشاره به قدرت سرایت ویروس کرونا، بر شناسایی زودهنگام افراد مبتلا تاکید نمود و گفت: با شناسایی به موقع افراد بیمار، کنترل شرایط اطرافیان آنها برای تشخیص قطعی بیماری و در نهایت جداسازی بیماران از افراد سالم می توان مانع شیوع بیماری شویم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اجرای دقیق طرح غربالگری و قرنطینه بیماران در کلان کشور، در بعضی مناطق آمار مبتلایان با کاهش رو به رو بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیر سوء بیماری کرونا بر بعضی کسب و کارها اشاره نمود و گفت: به همت دفتر اجتماعی استانداری و با استفاده از ظرفیت دستگاه های حمایتی، اقشار و گروه های آسیب پذیر در سطح استان شناسایی شدند.

معتمدیان افزود: دستفروشان، عرضه نمایندگان کالا و خدمات در روزبازارها و کارگران ساختمانی از جمله این افراد هستند.

وی هدف از شناسایی این افراد را بهره مندی آنان از بسته های حمایتی و اقلام بهداشتی برشمرد.

استاندار خراسان جنوبی در نخستین روز سال 1399 با حضور در شهرستان طبس، از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی قدردانی و فرایند فعالیت این مجموعه را از نزدیک آنالیز کرد.

موارد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی امروز (آدینه) به 163 نفر رسید که از این تعداد 31 بیمار مربوط به شهرستان طبس است.

تا به امروز 15 بیمار بر اثر ویروس کرونا در خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 7 نفر مربوط به شهرستان بیرجند، 7 نفر شهرستان طبس و یک فوتی مربوط به شهرستان قاینات است.

خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 746

به "خبرنگاران گذر از پیک کرونا با قطع ارتباطات اجتماعی امکانپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گذر از پیک کرونا با قطع ارتباطات اجتماعی امکانپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید