خبرنگاران درخواست بخش خصوصی برای توقف موقت وصول مالیات

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از دولت درخواست کرد عملیات وصول و اجرای مالیات نیز به طور موقت در نیمه نخست امسال متوقف گردد.

خبرنگاران درخواست بخش خصوصی برای توقف موقت وصول مالیات

مسعود خوانساری در راستای حمایت از بنگاه های آسیب دیده از شرایط کنونی مالی که علاوه بر تحریم خارجی و رکود داخلی از ناحیه تبعات منفی شیوع ویروس کووید 19 نیز تحت فشار مضاعف قرار گرفته است، در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری، پیشنهاداتی را عنوان کرد.

او در در این نامه با برشمردن بعضی از تبعات منفی همه گیری ویروس کرونا از جهانگیری خواسته تا مدت اجرای بعضی تسهیلات قانونی دیده تمدید گردد.

وی پیشنهاد داده است: زمان های مقرر در مواد (100) و (110) قانون مالیات های مستقیم، موضوع تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مودیان حقیقی و حقوقی، همچنین گزارشات موضوع مواد (169 مکرر) و (272) قانون مذکور و اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده (21) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در سال 1399 به مدت 3 ماه تمدید گردد.

همچنین در این نامه پیشنهاد شده است: زمان رسیدگی مالیاتی قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، حسب مورد به مدت 3 ماه تمدید گردد.

تمدید سررسید و مهلت مقرر در بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی، موضوع نحوه بخگرددگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا سرانجام شهریورماه سال 1399، توقف عملیات وصول و اجراء مالیات در 6 ماهه اول سال 1399 و تمدید سررسید پرداخت اقساط بدهی قطعی مالیاتی مودیان در سال 1399 به مدت 3 ماه از جمله این پیشنهادات است.

در این نامه همچنین پیشنهاد شده است: مقررات مربوط به معین خسارت بنگاه های مالی جهت برخورداری از تسهیلات ماده 165 قانون مالیات های مستقیم، با رعایت مواد 1، 2، 3 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تدوین و تصویب گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1013

به "خبرنگاران درخواست بخش خصوصی برای توقف موقت وصول مالیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست بخش خصوصی برای توقف موقت وصول مالیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید