خبرنگاران بارش برف و باد و کولاک زنجان را فرا می گیرد

به گزارش یزد بلاگ، زنجان - خبرنگاران - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در حال حاضر بارش برف و وزش باد در بعضی مناطق استان زنجان شروع شده و وقوع کولاک برف نیز احتمال دارد.

خبرنگاران بارش برف و باد و کولاک زنجان را فرا می گیرد

حسین سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید (40 تا 50 کیلومتر در ساعت)، امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر، بارش برف در گردنه ها، مناطق کوهستانی، برفگیر و بادگیر می تواند با کولاک همراه باشد.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران در این استان تا صبح فردا دوشنبه /17 آذرماه/ ادامه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر بارش برف از ایستگاه های هواشناسی خرمدره و خدابنده گزارش شده اما بارندگی در شهرستان ماهنشان به شکل باران است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس گزارش ایستگاه هواشناسی فرودگاه زنجان، سرعت وزش باد در این منطقه از استان زنجان به 43 کیلومتر بر ساعت رسیده است و از فردا /دوشنبه/ تا سرانجام روز چهارشنبه نیز میزان دما فرایند کاهشی خواهد داشت و یخبندان صبحگاهی پیش بینی می گردد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، میزان دمای فعلی شهر زنجان را 2+ درجه سانتیگراد اعلام نمود و با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت 2 درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد، گفت: طی 24 ساعت گذشته پری از توابع شهرستان ماهنشان با میزان دمای صفر درجه و گیلوان و چورزق در شهرستان طارم با دمای 10+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

در حال حاضر استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه ای مستقرند و داده های شرایط جوی در مابقی ایستگاه های استان نیز به صورت اتوماتیک جمع آوری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2897

به "خبرنگاران بارش برف و باد و کولاک زنجان را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش برف و باد و کولاک زنجان را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید