خبرنگاران ابراز امیدواری سوریه برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا

به گزارش یزد بلاگ، تهران-خبرنگاران- فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه عصر دوشنبه ابراز امیدواری کرد که نامه هشت کشور به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای لغو تحریم های آمریکا علیه دمشق کارساز باشد.

خبرنگاران ابراز امیدواری سوریه برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا

المقداد در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: تحریم های آمریکا به کوشش های بین المللی برای جلوگیری از شیوع کرونا، آسیب می زند و در شرایط حساس کنونی باید تحریم های غیر انسانی لغو گردد.

معاون ولید المعلم اضافه نمود، امیدوار است نامه هشت کشور به آنتونیو گوترش در مورد لزوم لغو تحریم های یکجانبه آمریکا، رویکرد صحیح برای دستیابی به راهکار در رابطه با شرایط خطرناک در تمام کشورهای دنیا را بیان نموده باشد که این بدان معناست که باید تمام تحریم های غیر انسانی برچیده گردد.

المقداد همچنین خواهان همکاری بین المللی برای مبارزه با کرونا شد و توضیح داد که شرایطی که با آن روبرو هستیم مستلزم همکاری تمام کشورهاست.

پیش از این نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام نموده بود، شورای امنیت امروز دوشنبه برای آنالیز شرایط سوریه تشکیل جلسه می دهد.

آمریکا در اقدامی غیر انسانی پس از شروع جنگ داخلی در سوریه در سال 2011 با تمرکز بر تحریم صنایع پتروشیمی سوریه، دولت دمشق را تحریم کرد.

پیش از این نیز استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد آدینه شب گفت: باید تحریم کشورها برای مقابله با ویروس کرونا برداشته گردد.

پیش از آن نیز آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت دنیای و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا کوشش های دیپلماتیک گسترده ای برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا در شرایط همه گیری ویروس جدید کرونا انجام داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 856

به "خبرنگاران ابراز امیدواری سوریه برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز امیدواری سوریه برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید