جزئیات تازه از 73 نفر مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، 73 مورد جدید ابتلا به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.

جزئیات تازه از 73 نفر مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طی امروز یکشنبه سوم فروردین ماه خوشبختانه مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در این استان از سوی وزارت بهداشت گزارش نشده است.

وی اظهارکرد: از مجموع 530 نمونه ارسال شده به تهران تا به امروز 73 مورد مثبت و مبتلا قطعی به کرونا در این استان اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سه مورد مرگ مبتلا به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این تعداد فوت ناشی از کرونا در استان مربوط به سه شهر دهدشت با 70 سال سن، باشت حدود 50 سال سن و یاسوج 70 سال سن بوده اند.

یزدان پناه شرح داد: دو مورد فوت ناشی از کرونای مربوط به شهرهای یاسوج و دهدشت بعلت بیماری زمینه ای و سن بالا جان باختند.

وی در خصوص تفکیک مبتلایان به کرونا براساس شهرستان ادامه داد: از مجموع مبتلاین به کرونا در سطح استان 38 مورد از شهرستان بویراحمد، 16 مورد از شهرستان کهگیلویه، 10 مورد از شهرستان چرام، 7 مورد از شهرستان گچساران، یک مورد از شهرستان دنا و یک از شهرستان باشت بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از مجموع 73 مورد مبتلا به کرونای کهگیلویه و بویراحمد 14 نفر بهبودی کامل پیدا کردند، 12 نفر در بیمارستان تحت مراقبت هستند و مابقی نیز در خانه ایزوله می باشند.

یزدان پناه در رابطه با راه مبتلا شدن 73 مورد کرونایی استان خاطرنشان کرد: بین 70 تا 80 درصد این تعداد از طریق خانواده ها و دوستان خود که از برخی شهرهای آلوده به خانه آن ها آمده بودند مبتلا شدند و منبع ابتلای مابقی افراد کرونایی استان نا مشخص است.

گفتنی است که از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، 1028 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و تا امروز 21638 بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است. خوشبختانه 7913 نفر از بیماران کووید 19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه با جان باختن 129 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1685 نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 780

به "جزئیات تازه از 73 نفر مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از 73 نفر مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید