توقف ارزیابی وسع برای متقاضیان بیمه رایگان با توجه به شیوع بیماری کرونا

به گزارش یزد بلاگ، مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت:طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ارزیابی وسع به دلیل شیوع بیماری کرونا تا خاتمه سال جاری برای متقاضیان بیمه رایگان که قصد دارند از خدمات بخش دولتی استفاده نمایند، متوقف شد.

توقف ارزیابی وسع برای متقاضیان بیمه رایگان با توجه به شیوع بیماری کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از آی هینا؛ دکتر داود حاج قاسمعلی بیان نمود: براین اساس طبق ابلاغ به ادارات کل استانی ، ارزیابی وسع برای روستائیان، متقاضیان جدید و بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی، در صورتی که خدماتشان محدود به بخش دولتی باشد متوقف شده و به صورت رایگان می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: این افراد در صورتی که بیمه رایگان دریافت نمایند، صرفا می توانند به بخش های دولتی سرپایی و بستری بیمارستانها مراجعه نمایند.

حاج قاسمعلی گفت: اگر کسی متقاضی استفاده از خدمات بخش خصوصی باشد باید ارزیابی وسع گردد و یا بنابرخوداظهاری سرانه مصوب یک سال را بطور کامل پرداخت کند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران اضافه نمود: همچنین افراد در صورت اعلام ارزیابی وسع از سوی وزارت رفاه در صورتی که مشمول دهک 4، 5 و 6 باشند، می توانند دفترچه بیمه ایرانیان را با پرداخت 50 درصد و در دهکهای بالاتر با پرداخت کل سرانه حق بیمه دریافت نمایند و از این پوشش بیمه ای برای مراجعه به بخش خصوصی هم استفاده کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3006

به "توقف ارزیابی وسع برای متقاضیان بیمه رایگان با توجه به شیوع بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف ارزیابی وسع برای متقاضیان بیمه رایگان با توجه به شیوع بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید