تبریک ویدئویی ژاپن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش یزد بلاگ، وزیر دولت در امور خارجه ژاپن در پیامی ویدئویی فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد دولت جدید آمریکا به برجام بازگردد.

تبریک ویدئویی ژاپن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگاران، واشیو ای چیرو وزیر دولت در امور خارجه ژاپن امروز چهارشنبه به مناسبت فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پیغامی ویدئویی گفت: بسیار مایه افتخار اینجانب است که به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران سخنرانی نمایم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، رفت و آمد بین دو کشور همچنان با سختی روبرو است. با این وجود طی سال گذشته تبادلات بین دو کشور در سطح عالی از جمله تبادل نظری تلفنی سران دو کشور در ماه می و سه دور تبادل نظری وزیران امور خارجه دو کشور شامل تبادل نظری تلفنی به طور فعالانه انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین، کشور ما در سال گذشته با توجه به اینکه در ایران ویروس کرونا زودتر شیوع پیدا نموده بود، به این کشور حمایت اقتصادی به مبلغ حدود 27.5 میلیون دلار اختصاص داد. علاوه براین، ژاپن اخیرا تصمیم گرفته است که در زمینه های بهداشتی و درمانی و غیره به وسیله نهادهای بین المللی حمایت اقتصادی بیشتری به مبلغ حدود 6.93 میلیون دلار نیز تخصیص دهد.

وزیر دولت در امور خارجه ژاپن تاکید نمود: اینکه ژاپن و ایران توانسته اند حتی در شرایط سخت، تبادل نظر و همکاری با یکدیگر را به طور پیوسته ادامه دهند، نشان دهنده دوستی و پیوند مستحکم میان دو کشور می باشد.

این مقام ارشد دولت ژاپن در ادامه با اشاره به روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: ماه گذشته، جناب آقای بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا شروع به کار کرد. البته ضروری است روینمودهایی که دولت آقای بایدن اتخاذ خواهد نمود، و نیز تحولات پیرامون روابط ایران و آمریکا و غیره را مورد توجه قراردهیم، لیکن، ژاپن از توافق هسته ای ایران حمایت می کند و امیدوار است که پایبندی کامل ایران به توافق هسته ای و بازگشت ایالات متحده آمریکا به توافق هسته ای محقق شود.

واشیو در خاتمه پیغام خود گفت: ژاپن نیز با برخورداری از روابط دیرینه و محبت آمیز با ایران در جهت کاهش تنش و برقراری ثبات در خاورمیانه به طور فعال به چالش های دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3497

به "تبریک ویدئویی ژاپن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریک ویدئویی ژاپن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید