تازه ترین تدبیر دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش یزد بلاگ، دولت چین برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در پایتخت این کشور، تدابیر جدیدی را اتخاذ کرد.

تازه ترین تدبیر دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار دولت چین برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روز آدینه خاطرنشان کرد؛ تمامی کسانی که از تعطیلات به پکن، پایتخت این کشور، باز می گردند به مدت 14 روز، قرنطینه خواهند شد.

به گزارش رویترز، همزمان در استان هوبئی، منشا و کانون شیوع ویروس کرونا، دو هزار و 400 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

روزنامه رسمی پکن اعلام نموده است؛ کسانی که دستور برای قرنطینه به هنگام ورود به پایتخت را نادیده بگیرند، مجازات خواهند شد. این مقررات با انتها تعطیلات سال نو در چین و بازگشت مسافران اعلام شده است.

رسانه های رسمی چین نیز خاطرنشان کردند، در شهر هونگهو در استان هوبئی روز آدینه مقررات نظامی شرایط جنگ اعلام شده است.

مقام های استان هوبئی نیز خاطرنشان کردند، دو هزار 420 مورد جدید از ابتلا به ویروس در این استان گزارش شده و بیش از 130 نفر روز آدینه جان خود را از دست دادند.

فرایند پیشروی ویروس کرونا از ابتدا تا به امروز

به گزارش رویترز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین الان به بالاتر از 66 هزار نفر رسیده است و بیش از یک هزار و 500 تن جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر سه مورد تلفات خارج از سرزمین چین ثبت شده که تازه ترین مورد مربوط به یک شهفرایند 80 ساله ژاپنی می گردد.

این شهفرایند به دلیل سینه پهلو و عفونت ریه در بیمارستان بستری بود، اما این که به ویروس تازه مبتلا شده بود در آزمایش های پس از درگذشت او معین شده است.

ویروس کرونا چیست و چگونه منتقل می گردد؟

دو نفر دیگر در خارج از چین بر اثر ابتلا به این ویروس در هنگ کنگ و فیلیپین جان خود را از دست داده اند. این دو نفر یکی شهفرایند چین و دیگر شهفرایند منطقه ویژه هنگ کنگ بود.

سه شنبه اعلام شد که نام تازه برای این ویروس کوُوید-19 است. این نام براساس سرواژه های بیماری ناشی از ویروس کرونا-در سال 2019 ساخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 368

به "تازه ترین تدبیر دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین تدبیر دولت چین برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید