انتخابات ریاست جمهوری لهستان در بحبوحه شیوع کرونا به تعویق افتاد

به گزارش یزد بلاگ، احزاب دولت ائتلاف لهستان توافق کردند تا در بحبوحه شیوع کرونا انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به زمان دیگری موکول نمایند.

انتخابات ریاست جمهوری لهستان در بحبوحه شیوع کرونا به تعویق افتاد

پنجشنبه رویترز، حزب حاکم قانون و عدالت تاکید نموده بود که انتخابات یکشنبه برگزار خواهد شد اما احزاب مخالف این حزب را اولویت دادن منافع حزبی بر سلامت عمومی متهم کردند.

شرکای حزب قانون و عدالت در دولت ائتلافی تهدید نموده بودند در صورتی این حزب طرح برگزاری انتخابات به وسیله رای گیری پستی را به اجرا بگذارد، با آن مخالفت خواهند کرد.

این تهدید دوام دولت ائتلافی را تهدید نموده و کشور را در آستانه بحران سیاسی قرار داد.

هرچند توافق احزاب دولت ائتلافی برای تعویق انتخابات از تنش های سیاسی کاسته است اما هنوز تعیین نیست که انتخابات چه زمانی و چگونه برگزار خواهد شد.

دوره قانونی ریاست جمهوری آندری دودا در ماه اوت به سرانجام می رسد. وی در زمان حاضر از محبوبیت کافی برای پیروزی دوباره در انتخابات برخوردار است.

تحلیلگران می گویند که با آشکارتر شدن تاثیرات کرونا و قرنطینه بر اقتصاد این کشور، محبوبیت دودا و شانس وی برای پیروزی دوباره در انتخابات کاهش خواهد یافت.

آمار رسمی وزارت بهداشت لهستان نشان می دهد که 14 هزار و 740 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 733 نفر آنها جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1222

به "انتخابات ریاست جمهوری لهستان در بحبوحه شیوع کرونا به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات ریاست جمهوری لهستان در بحبوحه شیوع کرونا به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید