اعزام 3 بمب افکن راهبردی روسیه به پایگاه حمیمیم سوریه

به گزارش یزد بلاگ، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که سه فروند بمب افکن راهبردی مدل TU-22-M-3 در پایگاه نظامی حمیمیم سوریه فرود آمده است.

اعزام 3 بمب افکن راهبردی روسیه به پایگاه حمیمیم سوریه

به گزارش خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه گفت که سه فروند بمب افکن راهبردی مدل TU-22M3 در پایگاه نظامی حمیمیم سوریه فرود آمده است.

این بیانیه اضافه کرد که اعزام این بمب افکن ها پس از توسعه باند فرودگاه نظامی این پایگاه نظامی و امکان فرود آمدن همه انواع جنگنده ها و بمب افکن های بزرگ در آن اجرا شده است.

براساس این بیانیه این نخستین بار است که این بمب افکن های دوربرد در سوریه به کار گرفته می شود و قرار است از آنها در یک رزمایش بر فراز دریای مدیترانه استفاده و سپس به روسیه بازگردانده شود.

با توسعه پایگاه نظامی حمیمیم، روسیه می تواند از این پایگاه به نام نقطه اعزام بمب افکن های راهبردی به منطقه ها خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده کند. تا پیش از این، این بمب افکن ها فقط از خود روسیه امکان اعزام داشتند.

مسکو از پاییز 2015 که تصمیم به ورود به پرونده سوریه و حمایت از دولت مرکزی این کشور گرفت، فرودگاه متروکه حمیمیم را به دست گرفت و پس از قراردادی با دولت سوریه آن را به یک پایگاه عظمی نظامی تبدیل کرد.

روسیه در سال 2016 گفت که یک باند پرواز به طول 4600 متر و عرض 100 متر در این پایگاه ساخته و تصمیم دارد یک باند دیگر هم بسازد.

در تابستان سال گذشته وزارت دفاع روسیه از توافق با سوریه برای اضافه کردن 8 هکتار دیگر از زمین های اطراف به پایگاه حمیمیم و توسعه زیرساخت های این پایگاه برای ساخت بیمارستان برای سربازان سوریه ای خبر داد.

در حال حاضر ده ها جنگنده و بالگرد جنگی و دو سامانه دفاعی اس 300 و اس 400 و موشک های پانتسر در پایگاه حمیمیم حضور دارد.

براساس گزارش های نظامی، بمب افکن TU-22-M-3 از بمب افکن های فراصوت است که با سرعت 2300 کیلومتر در ساعت پرواز می کند و می تواند با حمل سه موشک هوا به زمین تا برد 7 هزار کیلومتر پرواز کند.

این بمب افکن امکان حمل 12 تن مواد منفجره دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4177

به "اعزام 3 بمب افکن راهبردی روسیه به پایگاه حمیمیم سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 3 بمب افکن راهبردی روسیه به پایگاه حمیمیم سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید