احتمال سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران در هفته آینده

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران- گروه بین الملل: در پی ضرب الاجل ایران برای خروج از پروتکل الحاقی و اطلاع این موضوع به آژانس بین المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی مدیر کل این نهاد بین المللی، اعضای آن را در جریان تصمیم ایران قرار داد.

احتمال سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران در هفته آینده

در همین رابطه بعضی رسانه ها از درخواست گروسی برای سفر به ایران با هدف تبادل نظر با مقامات جمهوری اسلامی در مورد تصمیم تهران خبر دادند.

از همین رو خبرنگاران در تماس با فردریک دال سخنگوی گروسی، خواهان توضیحات بیشتر در این رابطه شد.

فردریک دال در پاسخ به خبرنگاران گفت: رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان سفر به ایران با هدف یافتن راهکار دوجانبه قابل قبول برای ادامه کار راستی آزمایی آژانس در ایران، شده است.

در همین رابطه یک منبع مطلع در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به خبرنگاران گفت که احتمالاً سفر گروسی به ایران در هفته آینده انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، روز 27 بهمن ماه سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام از تاریخ 23 فوریه 2021 برابر با پنجم اسفند، امروز عصر تحویل مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

کاظم غریب آبادی اضافه کرد: این اقدام در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بندهای 26 و 36 برجام و به علت عدم پایبندی طرف های مقابل به تعهدات خود در جهت برطرف تحریم های غیرقانونی، انجام شده است.

نماینده دائم کشورمان توضیح داد: در این نامه از آژانس خواستیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم را برای اجرای درخواست های ایران با هدف توقف اقدامات مختلف داوطلبانه، شامل اجرای پروتکل الحاقی، به عمل آورد.

در پی این اقدام ایران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، به کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: این به آن معناست که پروتکل الحاقی دو روز بیشتر در ارتباط با فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران اعمال خواهد شد. (زمان) زیادی نیست، اما حالا که ما با زمان در مسابقه هستیم، هر یک روز اهمیت دارد. باید کوشش کنیم حداکثر تا قبل از نوروز (21 مارس 2021) در اجرای برجام پیشرفت واقعی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3445

به "احتمال سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران در هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران در هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید