آنتی بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می رود

به گزارش یزد بلاگ، نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد آنتی بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می رود ولی این بدان معنا نیست که مردان در صورت بهبودی باید بیشتر مراقب خود باشند.

آنتی بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می رود

به گزارش خبرنگاران از فارس، سیستم ایمنی بدن انسان بعد از ابتلاء به کرونا آنتی بادی آن را تولید می کند که باعث می شود افراد تا مدتی در برابر این بیماری مصونیت داشته باشند. آنتی بادی ها پروتئین های خاصی را که در سطح ویروس کرونا وجود دارد، شناسایی می کنند و سپس آنها را خنثی و پاکسازی می کنند.

مطالعاتی که در فرانسه بر روی آنتی بادی های ویروس کرونا اجرا شده نشان می دهد، آنتی بادی هایی که پروتئین های سطح خاردار این ویروس را شناسایی می کنند، در مردان نسبت به زنان با سرعت بیشتری کاهش می یابد. اما آنتی بادی که پروتئین نوکلئوکپسید را در این ویروس شناسایی می کند در مردان و زنان به یک سرعت کاهش می یابد.

باید توجه داشت که این تفاوت در فرایند کاهش سطح آنتی بادی زنان و مردان موجب نمی شود که مقاومت بدن مردان در برابر کرونا کمتر باشد.

بررسی ها حاکیست فرایند کاهش سریع تر آنتی بادی کرونا در بدن مردان بدان علت رخ می دهد که مقدار آنتی بادی تولید شده در بدن آنها از همان ابتدا بیشتر از زنان است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2902

به "آنتی بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بادی کرونا در مردان زودتر از زنان از بین می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید