طرز تهیه کرم کاراملی کاتلا ؛ مناسب برای انواع کیک و وافل

به گزارش یزد بلاگ، کرم کاراملی کاتلا را می توان همراه با کیک، بیسکوییت، پن کیک و وافل استفاده کرد. با این سس می توانید طعم یکتایی به شیرینی هایی خود ببخشید و سفری خوشمزه به دنیای شیرینی پزی آغاز کنید. با گوشه ای از نوآوری و طعم منحصر به فرد کرم کاراملی کاتلا، ما آماده ایم تا شما را به دنیایی از لذت و خوشمزگی ببریم. پس در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه کرم کاراملی کاتلا

طرز تهیه کرم کاراملی کاتلا ؛ مناسب برای انواع کیک و وافل

مواد لازم برای تهیه کرم کاراملی کاتلا

  • شکر 140 گرم
  • گلوکز 125 گرم
  • خامه پاستوریزه کاله 110 گرم
  • مغزی کاتلا سوربن 55 گرم
  • کره پاستوریزه کاله 65 گرم
  • پنیر خامه ای ویلی 56 گرم
  • وانیل 0.5 گرم

طرز تهیه کرم کاراملی کاتلا

کارامل کردن شکر و گلوکز

در اولین مرحله از طرز تهیه کرم کاراملی کاتلا ابتدا شکر و گلوکز را روی حرارت مستقیم کاراملی کرده و خامه را قبل از داغ شدن به آن اضافه کنید. بعد اجازه دهید به مدت یک دقیقه مواد پخته شوند.

اضافه کردن باقی مواد

حالا باید در این مرحله مخلوط بالا را از روی حرارت بردارید و بعد کره پاستوریزه، پنیر ویلی و کاتلا را به آن اضافه کنید و در نهایت به وسیله بلندر مخلوط موجود را یکدست کنید تا کرم کاراملی شما آماده شود. این کرم را پس از سرد شدن می توانید برای انواع کیک و شیرینی استفاده کنید.

آشنایی با کاتلا

کاتلا یا دولسه دلچه (Dulce de leche) شیر تغلیظ شده شیرینی است که با حرارت کرم تهیه شده است. برای تهیه این محصول، شیر تغلیظ شده شیرین آنقدر پخته می شود تا زمانی که به رنگ کاراملی غنی با قوام برسد. برند کاله اکنون کاتلا را در ایران تولید می کند. ضمناً برند سوربن که یکی از برندهای کاله است انواع سس مناسب قنادی را تولید می کند که می توانید برای آشنایی با انواع سس های سوربن به کتاب کاله مراجعه کنید.

موارد استفاده از کرم کارامل کاتلا

از این کرم خوشمزه می توانید به عنوان فیلینگ انواع کوکی و شیرینی یا حتی برای ریختن روی بستنی و حتی چیزکیک استفاده کنید. طرز تهیه کوکی گردویی و طرز تهیه وافل را در کتاب کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5042

به "طرز تهیه کرم کاراملی کاتلا ؛ مناسب برای انواع کیک و وافل" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه کرم کاراملی کاتلا ؛ مناسب برای انواع کیک و وافل" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کرم کاراملی کاتلا ؛ مناسب برای انواع کیک و وافل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید