سامان دهی یک اثر جهانی در شوشتر

به گزارش یزد بلاگ، امین مهدوی کیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این محوطه گفت: با کوشش همکارانم در واحد فنی و اجرایی این پایگاه، عملیات ساماندهی، پاکسازی و محوطه سازی بخشی از پل شاه علی که از ابتدای آبان ماه امسال شروع شده بود روز گذشته به خاتمه رسید.

سامان دهی یک اثر جهانی در شوشتر

سرپرست پایگاه میراث جهانی شوشتر ادامه داد: در اجرای این طرح سعی بر آن شد تا از مصالح بومی و سنتی استفاده گردد تا ضمن همخوان بودن این جداره با اثر، هویت تاریخی آن نیز حفظ گردد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، او با اشاره به اهداف و اقدامات اجرا شده، اظهار کرد: طی سال های اخیر اقداماتی همانند پاکسازی در این محوطه اجرا شده است که پس از آنالیز های موردنظر و بعلاوه به منظور حفظ و نگهداری شایسته، برای اولین بار در این محوطه جداره سنگی به منظور راهنمایی آب های سطحی پیرامون اثر و زیبایی منظر پل شاه علی انجام شد.

پل شاه علی مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان شوشتر، در مجاورت بلوار جزایری (کمربندی قدیم) واقع شده و این اثر در تاریخ 17 اسفند 1381 با شمارهٔ ثبت 7938 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این پل به همراه چندین اثر تاریخی دیگر شوشتر در نشست سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو در 26 ژوئن 2009 (5 تیرماه 1388) در شهر سویل اسپانیا، با احراز معیارهای 1، 2 و 5 با عنوان نظام آبی تاریخی شوشتر به عنوان دهمین اثر ایران در لیست میراث جهانی یونسکو با شماره 1315 به ثبت رسید. این پل در نزدیکی پل بند لشکر قرار گرفته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 آبان 1402 بروزرسانی: 24 آبان 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5043

به "سامان دهی یک اثر جهانی در شوشتر" امتیاز دهید

1 کاربر به "سامان دهی یک اثر جهانی در شوشتر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی یک اثر جهانی در شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید