راهنمای گام به گام استخدام معلم خصوصی

به گزارش یزد بلاگ، از آماده کردن دروس گرفته تا مرور موضوعات، معلمان تأثیر مهمی بر موفقیت دانش آموزان خود دارند. از این رو، هنگام استخدام یک معلم خصوصی، لازم است که بدانید چگونه برترین ها را شناسایی نموده و استخدام کنید.

راهنمای گام به گام استخدام معلم خصوصی

دانستن نحوه استخدام یک معلم خصوصی لزوماً به این معنی نیست که بدانید چگونه نامزدهای با استعداد را فقط از روی رزومه آن ها شناسایی کنید. در عوض، باید به کل فرآیند استخدام، از ارسال شرح شغل گرفته تا استخدام معلمان نو نگاه کنید.

در سرانجام فرآیند، شما باید معلمانی با مهارت های تفکر انتقادی داشته باشید که می توانند به طور موثر به دانش آموزان در درک و یادگیری مفاهیم نو یاری نمایند و دانش خود را هنگام تکمیل پروژه ها به کار گیرند. با این حال، برای رسیدن به این هدف، به استراتژی احتیاج دارید که شما را قادر می سازد معلمان را به طور موثر استخدام کنید.

در زیر، راهنمای جامعی درباره نحوه استخدام معلم خصوصی خواهید یافت. در اینجا شرح خواهیم داد که معلم خصوصی چیست و چه کاری انجام می دهد. ما بعلاوه درباره اینکه معلمان چه مهارت هایی باید داشته باشند که باید به آن ها توجه کنیم و چگونه آن ها را تست کنیم بحث خواهیم کرد.

معلم خصوصی کیست؟

معلم خصوصی کسی است که به یک فرد یا گروه یاری می نماید تا مفاهیم مختلف را درک و دانش نوی کسب کند. او با هدف تعمیق درک دانش آموزان خود از یک موضوع خاص، موضوعات را روشن و مرور می نمایند.

اساساً معلمان از راهبردهای مختلف تدریس برای تجهیز دانش آموزان خود به مهارت هایی که برای حل مسائل احتیاج دارند استفاده می نمایند.

بر خلاف معلمانی که با گروه های بزرگ برای پوشش طیف وسیعی از موضوعات کار می نمایند، معلمان خصوصی اغلب با دانش آموزان به صورت انفرادی کار می نمایند که باعث می گردد آن ها بسیار انعطاف پذیرتر شوند. آن ها روی مفاهیم کلیدی تمرکز می نمایند تا به دانش آموزان خود یاری نمایند تا آن ها را بهتر درک نمایند و می توانند درس ها را با توانایی یادگیری و مهارت هر فرد تطبیق دهند.

به طور معمول، معلمان خصوصی با گروه های کوچک تری از دانش آموزان یا حتی با دانش آموزان به صورت فردی در یک محیط یک به یک کار می نمایند. این به آن ها اجازه می دهد تا به هر فرد توجه نمایند. بنابراین هیچ کس را در طرح یادگیری از قلم نمی اندازند. به همین علت، می توان گفت که این معلمان در سطح فردی تری تدریس می نمایند.

از آنجایی که هر فردی به طور متفاوتی یاد می گیرد، معلمان روش ها و تکنیک های آموزشی شخصی سازی شده را توسعه داده و از آن ها استفاده می نمایند که متناسب با احتیاجهای هر دانش آموز است. این روش ها می تواند شامل استفاده از تمرین های عملی یا مواد آموزشی مانند فلش کارت و سازمان دهنده های گرافیکی در طول درس باشد.

علاوه بر بهبود دانش دانش آموزان از موضوعات مختلف، معلمان خصوصی بعلاوه پیشرفت یادگیری آن ها را پیگیری می نمایند. این شامل برقراری ارتباط با والدین یا سرپرستان برای معین اهداف یادگیری و ارائه به روز پیشرفت دانش آموزان است.

مهارت های سخت افزاری معلم خصوصی

مهارت های سخت افزاری مانند دانش فنی و مهارت های پژوهشی، معلمان خصوصی را قادر می سازد تا نقش های خود را به طور مؤثر انجام دهند. با این حال، مهارت های سخت افزاری مناسب بر اساس موضوعی که معلم شما در آن یاری خواهد نمود، فرق دارد. با این وجود، در اینجا چهار مهارت وجود دارد که معلم خصوصی شما باید داشته باشد:

1. دانش فنی موضوع

داشتن دانش فنی از یک موضوع به این معنی است که معلم خصوصی درک عمیقی از موضوعات در یک زمینه خاص دارد. این امر آن ها را قادر می سازد تا هر موضوع را به طور مؤثر برای دانش آموزان شرح دهند و از روینمودهای مختلف برای یاری به تقویت دانش کسب شده استفاده نمایند.

به عنوان مثال، یک معلم خصوصی ریاضی باید دانش فنی عملیات عددی، جبر، هندسه و غیره داشته باشد. آن ها باید مهارت های ریاضی قوی از جمله استدلال فضایی و دانش کسرها، درصد و نسبت داشته باشند.

اگرچه دانش فنی مختص رشته مدرس است، بعضی از معلمان نسبت به سایرین انعطاف پذیرتر هستند. این مدرسان دانش اولیه از مفاهیم کلیدی موضوعات مختلف دارند و می توانند به راحتی آن موضوعات را تدریس نمایند.

در هر صورت، هنگام جذب معلم خصوصی، باید سطح دانش فنی هر داوطلب را در نظر بگیرید. این کار تضمین می نماید که معلمی را با دانش گسترده درباره موضوع استخدام کنید که بتواند به طور مؤثر آن دانش را به دیگران منتقل کند.

2. مهارت های تحقیق

معلمان خصوصی با مهارت های تحقیقاتی درجه یک، تغییر دهنده بازی هستند. به این علت که تدریس خصوصی نه تنها مستلزم داشتن دانش زیادی درباره یک موضوع خاص است، بلکه به آشنا بودن با پیشرفت های اخیر و یاری به دانش آموزان در انجام تحقیقات خود احتیاج دارد.

مهارت های پژوهشی قوی، معلمان را قادر می سازد تا از تفکر انتقادی برای یافتن پاسخ سؤالات چالش برانگیز استفاده نمایند و اطلاعات را به گونه ای ساده سازی نمایند که دانش آموزانشان بتوانند آن را درک نمایند.

مهارت های پژوهشی بعلاوه بهره وری معلمان را در ارائه دانش بهبود می بخشد: اگر یک تکنیک خاص برای دانش آموزان آن ها کار نمی نماید، معلمان توانمند می توانند به روینمودهای جایگزین نگاه نمایند.

3. مهارت زبان

مهارت زبان بیان می نماید که چگونه یک فرد به خوبی یک زبان خاص را می فهمد و با آن ارتباط برقرار می نماید. این به معلمان اجازه می دهد تا دانش را به طور موثر به دانش آموزان خود منتقل نمایند.

برای اینکه معلمان خصوصی به دانش آموزان خود آموزش دهند، باید در زبانی که دانش آموزان به آن صحبت می نمایند مهارت داشته باشند. این مستلزم آن است که آن ها لحن، دستور زبان و اصول اولیه زبان را بدانند. یعنی بتوانند به راحتی خود را در آن زبان بیان نمایند.

این بدان معنی است که آن ها در حین تدریس زیاد فکر نمی نمایند یا در پی عبارات مناسب نمی گردند که هر دو می توانند روند یادگیری را مختل نمایند.

4. مهارت های موقعیتی قضاوتی

معلمان خصوصی در هنگام آموزش به دانش آموزان با چالش های متفاوتی روبرو می شوند. اینکه چقدر با چنین شرایط پیش بینی نشده ای برخورد می نمایند نشان دهنده سطح مهارت موقعیتی قضاوتی آن هاست.

آموزگارانی که مهارت های قضاوت موقعیتی بالایی دارند، می دانند چگونه به رفتار دانش آموزان پاسخ دهند و می توانند چالش های پیچیده را به طور موثر مدیریت نمایند. آن ها بر اساس واکنش دانش آموزان خود به روش های تدریس برای بهبود تجربه خود تصمیم می گیرند.

مهارت های نرم افزاری معلم خصوصی

معلم خصوصی که مهارت های سخت و نرم مناسب دارد، مسئله ای در آموزش یک فرد یا گروه کوچک نخواهد داشت. مهارت های نرم، معلمان را قادر می سازد تا به طور مؤثر با دانش آموزان ارتباط برقرار نموده و برای یاری به آن ها در دستیابی به اهداف یادگیری خود کار نمایند.

بنابراین هنگام استخدام یک معلم خصوصی، مهارت های نرم یکی از عوامل اصلی است که باید در نظر بگیرید. در زیر چند مهارت نرم وجود دارد که باید در هنگام استخدام مراقب آن ها باشید:

1. ارتباطات

ارتباط خوب بسیار فراتر از توصیف شفاهی و بحث درباره موضوعات است. این خصوصیت شامل حالات چهره، حرکات دست، لحن و مهارت های نوشتاری است. همه این عناصر هنگام اطمینان از اینکه طرف مقابل آنچه را که گوینده می گوید می فهمد، کنار هم جمع می شوند.

یک معلم خصوصی عالی می تواند موضوعات پیچیده یا چالش برانگیز را به روشی ساده شرح دهد و به دانش آموزان یاری کند تا آن ها را بهتر درک نمایند. او بعلاوه می تواند به والدین، سرپرستان یا سایر افرادی که علاقه مند به پیشرفت یادگیری دانش آموزان هستند، بازخورد ارائه دهد.

برای ردیابی موثر پیشرفت دانش آموزان، بازخورد باید مختصر، واضح و سازنده باشد و زمینه های کلیدی بهبود را تعیین کند.

معلم خصوصی با مهارت های ارتباطی عالی برای رساندن نظر خود از موارد زیر استفاده خواهد نمود:

  • گفتار واضح؛
  • زبان بدن موثر؛
  • مهارت های شنیداری.

او بعلاوه می تواند مثال ها و مشاوره های زیادی ارائه دهد.

به طور خلاصه، معلمان به مهارت های ارتباطی قوی احتیاج دارند تا به طور مؤثر با دانش آموزان و سرپرستان آن ها ارتباط برقرار نمایند و رابطه بر اساس اعتماد و شفافیت را تقویت نمایند. این به بهبود فرآیند یادگیری و در نهایت بهبود نتایج نمرات دانش آموزان یاری می نماید.

2. همدلی

برای اینکه دانش آموزان یک موضوع را بهتر درک نمایند، انگیزه و الهام واقعا می تواند یاری کند. چه جلسات تدریس خصوصی به صورت آنلاین برگزار گردد یا نه، همدلی یادگیری را تسهیل می نماید.

با این حال، در یک محیط آنلاین، این می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. برای یاری به برطرف مسائل آموزش آنلاین، معلمان باید بدانند که چگونه به دانش آموزان خود انگیزه بدهند. آن ها نمی توانند بدون همدلی به این امر برسند. مربیان همدل سعی می نمایند یک موضوع خاص را از دید دانش آموز ببینند و راه هایی برای تشویق آن ها بیابند.

در اینجا چند روش وجود دارد که یک مربی همدل می تواند دانش آموزان را با آن ها برانگیزد:

  • اهداف عملکرد واقع بینانه را معین کنید؛
  • برای رسیدن به این اهداف جایزه بدهید؛
  • از مثال های مرتبط بهره ببرید؛
  • اگر راهبردهای اولیه جواب نداد، استراتژی های آموزشی را تغییر دهید.

در مجموع، همدلی به معلمان یاری می نماید تا احتیاجهای فردی دانش آموزان خود را برآورده نمایند، حتی آن هایی که برای حفظ انگیزه کوشش می نمایند.

3. سازگاری

هر فرد به طور متفاوتی یاد می گیرد، به همین علت است که معلم باید با هر دانش آموز سازگار گردد. بعضی از دانش آموزان برای درک موضوع به زمان بیشتری یا رویکرد متفاوتی احتیاج دارند. از این رو، برای اینکه معلم خصوصی دانش خود را به آن ها منتقل کند، باید سازگار باشد.

معلمان خصوصی موثر مهارت های سازگاری قوی دارند و بسیار مدبر هستند. در شرایطی که شیوه تدریس اولیه آن ها مؤثر نباشد، می توانند شیوه را عوض و از شیوه دیگری استفاده نمایند.

سازگاری نشان دهنده عزم استوار برای انجام کار است و مهارتی است که به شما می گوید معلم خصوصی شما چقدر انعطاف پذیر است. با تسلیم نشدن و امتحان شیوه های تدریس جایگزین، برترین معلمان می توانند به موفقیت دانش آموزان یاری نمایند.

4. صبر

معلم شما با دانش آموزانی از پیشینه ها، سنین، فرهنگ ها و عقاید مختلف دیدار خواهد نمود. برای معلم شما غیرعادی نیست که با دانش آموزانی روبه رو گردد که نمی توانند موضوعات را به سرعت دیگران درک نمایند.

صبر به معلم شما اجازه می دهد تا بدون تسلیم شدن در برابر ناامیدی به آن موقعیت ها با آرامش رسیدگی کند. بعلاوه معلم خصوصی را قادر می سازد تا به دلایلی که چرا ممکن است یک موضوع خاص برای دانش آموز سخت باشد، عمیق تر نگاه کند.

صبر باعث ایجاد همدلی، سازگاری و فداکاری در معلمان می گردد و به آن ها یاری می نماید راه های نوی برای مقابله با چالش های دانش آموزان پیدا نمایند. این راه ها می تواند تغییر روش تدریس آن ها یا استفاده از مشوق ها برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان باشد.

5. حل مسئله

حل مسئله شاید مهم ترین مهارت نرم برای معلم خصوصی باشد. بیشتر مهارت هایی که قبلاً ذکر شد مربوط به یافتن راهکار برای مسائل در حین تدریس خصوصی است. از این رو، باید در پی کاندیداهایی باشید که مهارت های حل مسئله عالی دارند.

آموزگارانی که مهارت های حل مسئله قوی دارند، می توانند شناسایی نمایند که دانش آموزان با چه چالش هایی روبرو هستند، راه هایی برای حل آن چالش ها بیابند و از اختلال در فرآیند یادگیری جلوگیری نمایند.

به عنوان مثال، اگر دانش آموزی با یک مفهوم خاص در ریاضیات مشکل دارد، معلم خصوصی می تواند از دانش آموز بخواهد که آن را برای او شرح دهد تا آن را بهتر درک کند. از آنجا، او می تواند تصمیم بگیرد که از نمونه های کلاسیک دنیای واقعی برای تقویت درک خود از آن استفاده کند.

در نهایت، آن ها بعلاوه می توانند این مفهوم را به قطعات کوچک تری از اطلاعات تقسیم نمایند تا فهم بخش های گیج نماینده را هموارتر نمایند.

همانطور که می بینید، مهارت های حل مسئله تضمین می نماید که معلم خصوصی شما کار خود را انجام می دهد و همه طرف های درگیر از جمله شما را راضی می نماید.

6. مهارت های تحلیلی

معلمان برای ارزیابی توانایی های یادگیری دانش آموزان و ارزیابی پیشرفت آن ها به مهارت های تحلیلی دقیق احتیاج دارند. این به معلمان امکان می دهد بدانند چه زمانی یک روش آموزشی کار نمی نماید و از روش جایگزین استفاده نمایند. معلمان با مهارت های تحلیلی خوب می توانند چالش های دانش آموزان خود را درک نمایند و راهکار های مناسب ایجاد نمایند. آن ها زمان می گذارند تا استراتژی های تدریس خود را با احتیاجهای دانش آموزان خود تطبیق دهند، که این کار باعث کارآمدتر شدن آن ها می گردد.

علاوه بر این، معلمان برای تصمیم گیری درباره برنامه های یادگیری دانش آموزان خود و ارائه یک تجربه آموزشی درجه یک به مهارت های تحلیلی قوی احتیاج دارند.

7. مهارت های توانایی شناختی

توانایی شناختی به طیف گسترده ای از مهارت های مورد احتیاج برای انجام فعالیت های اصلی مانند تفکر انتقادی، خواندن، تفسیر و به خاطر سپردن اطلاعات، حل مسائل و غیره اشاره دارد.

تست های توانایی شناختی می توانند به شما در ارزیابی هوش کلی و پتانسیل عملکرد فردی یاری نمایند که برای معلمان بسیار مهم است.

معلمان با مهارت های شناختی عالی می توانند به راحتی ببینند که آیا روش های تدریس آن ها موثر است یا نه و آن ها را با احتیاجهای هر دانش آموز تطبیق دهند. آن ها بعلاوه می توانند یک موضوع را به موضوعات فرعی تقسیم نمایند و به دانش آموزان یاری نمایند تا از زوایای مختلف به آن نگاه نمایند تا آن را بهتر بفهمند.

مهارت های شناختی قوی بعلاوه به معلمان یاری می نماید تا مسائل دانش آموزان را در حین یادگیری به خاطر بسپارند و از روینمودهای مختلف برای حل آن ها استفاده نمایند.

منبع: TestGorilla

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آذر 1402 بروزرسانی: 9 آذر 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5045

به "راهنمای گام به گام استخدام معلم خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گام به گام استخدام معلم خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید