تدقیق و بروزرسانی حریم بناهای تاریخی در دستور کار شورای حریم میراث فرهنگی کرمان نهاده شد

به گزارش یزد بلاگ، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، تدقیق و بروزرسانی حریم بناهای تاریخی در دستور کار شورای حریم میراث فرهنگی کرمان نهاده شد.

تدقیق و بروزرسانی حریم بناهای تاریخی در دستور کار شورای حریم میراث فرهنگی کرمان نهاده شد

مجتبی شفیعی گفت: با توجه به سیاست ها و رهنمودهای وزیر میراث فرهنگی و تاکید بر اینکه این وزارتخانه باید سازمانی کارا، جامع، جوابگو، عاری از فساد، شایسته سالار، پژوهش محور، دانش گرا، توسعه گرا و آینده نگر باشد، بنابراین برنامه پایش و آنالیز چالش های درون و برون سازمانی و بعلاوه تدبیر شایسته برای حفظ و نگهداری از ابنیه تاریخی در کنار توجه به حقوق شهروندان در اولویت برنامه های این اداره کل نهاده شده است.

وی با اشاره به بازدید معاونان اداره کل ثبت آثار و معین حریم معاونت میراث فرهنگی کشور از قلعه دختر و قلعه اردشیر و نیز بافت تاریخی کرمان اضافه نمود: در این بازدید بر لزوم بازنگری، تدقیق و بروزرسانی حریم های بناهای تاریخی استان کرمان تاکید شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: در کنار حفظ هویت بافت تاریخی و تقویت اصالت و ارزش های آثار تاریخی و ثروت های فرهنگی، بازنگری حریم بناهای تاریخی از جمله قلعه های دختر و اردشیر، گنبد جبلیه، باغ بیرم آباد، مشتاقیه و بقعه شاه نعمت الله ولی (در شهر ماهان) به منظور برطرف بعضی معضلات اجتماعی و ارتقای کیفیت سطح زندگی و ایجاد سرزندگی، انگیزه و پویایی ساکنان بافت تاریخی در دستور کار شورای حریم اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان نهاده شد.

شفیعی ادامه داد: طرح بازنگری حریم بناهای تاریخی کرمان بزودی پس از عنوان در شورای حریم کشور و تصویب آن مرجع و در نهایت ابلاغ رسمی وزیر میراث فرهنگی، مبنای جوابگویی به ساکنان بافت پیرامون این آثار و استعلام های شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با اعمال اصلاحات و بازنگری ضمن حفظ عرصه و حریم قانونی آثار، بخش قابل توجهی از تزاحم های ایجاد شده برای حقوق مالکانه مالکان بافتهای تاریخی مرتفع گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آذر 1402 بروزرسانی: 25 آذر 1402 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5047

به "تدقیق و بروزرسانی حریم بناهای تاریخی در دستور کار شورای حریم میراث فرهنگی کرمان نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدقیق و بروزرسانی حریم بناهای تاریخی در دستور کار شورای حریم میراث فرهنگی کرمان نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید